Thursday, January 15, 2009

Rindu Kampung Halaman

Rindu Kampung Halaman

Sudah lama rasanya aku tidak balik ke kampung aku di Felda Kahang Timor, Kluang. Mungkin cuti tahun baru cina nanti aku akan balik.



Jauh juga nak drive 300km dari KL ni. Ah, sekali sekala, apa salahnya. Orang tua kita ni suka kita balik jenguk dia, walau sekejap saja. Bawalah ole-ole, tak banyak, sikit pun jadi lah kan. Asalkan hatinya senang dan gembira.



Sudah lama aku tak mengerjakan ladang sawit yang 10 ekar itu. Sekarang ni pihak pengurusan Felda yang uruskan. Tapi diorang tu tak boleh diharap sangat.


Jalan masuk ke Gunung belumut.



Bila siang hari panas terik aku boleh pergi ke air terjun di hutan lipur gunung belumut yang jaraknya 7 km dari rumah. Best juga mandi-manda kat sini. Airnya jernih sungguh, dingin dan menyamankan. Huhuhu…..



Ramai pendaki tempatan dan pendaki asing mendaki Gunung Belumut dari sini. Aku pernah mendaki gunung Belumut ni sampai puncaknya. Macam nil ah pemandangan dari puncak.


Ini gambar pemandangan dari puncak Gunung Belumut. Kelihatan empangan Linggiu yang diuruskan oleh PUB (Public Utility Board) Singapore.

No comments: