Tuesday, December 2, 2008

Kumpulan nasyid Al-Kauthar

Gambar Kashaf, Shafie, Nakabu, Hanif, abg Aku Bakar RAIHAN. Bergambar di belakang auditorium IIUM Matriculation Centre Lembah Pantai Kuala Lumpur. Pada bulan April 1997. Pada ketika ini album RAIHAN sudah terjual sebanyak 300,000 unit. Kami tengah menunggu giliran untuk membuat persembahan nasyid.


Dari kanan: Arpi, KN, Hanif, Nakabu, Nazrey, Amran, Abu Bakar, Che Amran, Aku dan arwah Azhari. Di bilik persalinan belakang auditorium. Sekarang tempat ni sudah jadi maktab perguruan bahasa antarabangsa. Aku pernah ambil ujian kemasukan ke KPLI dan aku lulus ujian itu. Kemudian temuduga juga aku lulus. Tapi aku tak pergi ke Maktab tu pada awal Tahun 2008 kerana maktab tu di Perlis. Jauh sangat. Kalau tidak sekarang ni aku sudah jadi cikgu sekolah rendah.


Gambar ini pula di depan Moot Court Main campus IIUM Gombak. Pergi ke pertandingan nasyid inter-varsity. Kami naik bas sekali dengan kumpulan nasyid pelajar-pelajar KUSZA. Antara yang aku kenal, Mizan, Johan, Farhan pasal Farhan dan Mat Joe ni ex-schoolmate aku. yang lain aku sudah lupa namanya. Ramai yang duduk di Blok Umar.


Kumpulan nasyid Al-Kauthar, yang dianggotai oleh KN, Suler (Shahril), Alfian, Jasrifudin, Nasa, Shafie Hamzah, Norazman Mat Noh, Nakabu, Shaq, Hanif, Arpi, Kashaf, dan lupa apa namanya lagi. dan sisters UIAM-KUSZA pun turut temankan kami.



Pertama kali masuk ke moot court, bukannya buat mooting trial ke apa, tapi menyertai pertandingan nasyid. Dapatlah tempat ke-4. Cuma dapat hadiah saguhati. Kira okay lah itu. dari 8 kumpulan yang masuk bertanding.


Ini di Mahallat Ameena (Kolej 8). Pada ketika itu tahun 1997, mahallat ni untuk brothers.



Kumpulan nasyid al-Kauthar dan rombongan pengiring bergambar di salah sebuah bilik di asrama pelajar lelaki di Pusat Matrikulasi UIAM Lembah Pantai Kuala Lumpur.

2 comments:

ajako said...

kasap,
aku jupe shaq a couple of years ago kat satu majlis anjuran YADIM. mase tuh dia dah jadi reporter kat berita harian...

Zaidi Al-Kashafi said...

Sekarang Shaq kerja reporter berita Harian cawangan Terengganu.