Thursday, November 8, 2012

Ayam Panggang



Pada satu hari, Razak pergi ke sebuah restoran kegemarannya dan memesan ayam panggang seekor. Beberapa minit kemudian pesanannya pun sampai. Tapi sedang dia menikmatinya makanannya, pelayan yang lain menghampirinya dan berkata "Maaf, Encik. ayam panggang itu sebenarnya pesanan lelaki yang ada di sana itu. Dan ayam ini merupakan stok ayam terakhir yang kami ada. Maaf ya Encik." 

Razak menoleh ke arah lelaki yang ditunjuk, ternyata badannya besar dan gagah, lalu Razak berkata,"Kerana terlanjur sudah makan sedikit, jadi ayam ini milik saya. Lagi pun saya juga membayarnya."

Sementara si pelayan restoran nampak kebingungan, lelaki gagah tadi dengan wajah marah sambil membawa pisau menghampiri Razak, dan berkata:
"Hei budak.. jangan sentuh lagi..!! Apapun yang akan engkau lakukan terhadap ayam itu, akan aku lakukan juga terhadap engkau. Kalau kau potong
kakinya, aku akan potong kaki engkau. Kalau engkau potong perutnya, aku akan potong juga perutmu. Pendek kata, apapun yang engkau lakukan, akan aku lakukan juga pada engkau."

Razak terdiam beberapa minit, lalu perlahan-lahan dia mengangkat ayamnya, membawa ke mulutnya dan menjilat bontot ayam tersebut...

Kah Kah Kah